top of page
Usein kysytyt kysymykset
-
Säilyykö puhelimen vesitiiviys?Puhelimen vesitiiviyttä korjauksen jälkeen ei voida taata. Pyrin säilyttämään puhelimen tiiviyden muun muassa tiivisteteippien avulla, mutta yleisesti puhelimet ja vesi ei sovi hyvin yhteen. Lisäksi kannattaa huomioida, että vesitiiviysluokituksesta huolimatta valmistajan takuu ei uutenakaan kata vesivahinkoa.
-
Säilyykö puhelimen takuu?Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta: puhelimen takuu on rauennut jo puhelimen rikkoutuessa, mutta kolmannen osapuolen huolto myös kuolettaa valmistajan takuun.
-
Kauanko puhelimen korjauksessa kestää?Tämä riippuu täysin korjauksesta. Esimerkiksi iPhonen näytön tai akun vaihto voi kestää puoli tuntia, kun taas joidenkin Android-puhelinten näytöt vaativat liimausta, jolloin korjauksessa voi mennä pari tuntia. iPhone rungon vaihdot teen yleensä puhelimen tuomisesta seuraavaksi päiväksi, mutta korjausjonosta riippuen rungon vaihdossa voi mennä useampikin päivä.
-
Mitkä maksutavat hyväksyt?Voit maksaa käteisellä tai kortilla. Korttimaksuista hyväksymme seuraavat: Visa, Mastercard, Maestro, American Express, Discover, Diners Club ja Union Pay, jonka lisäksi voit maksaa NFC-mobiilimaksulla, kuten Apple tai Google Pay. Emme tule koskaan luopumaan käteismaksujen vastaanottamisesta, kilpailijoista poiketen.
-
Miten haen vakuutuksesta korvausta?Monesti rikkoutuneen puhelimen korjauskustannukset kuuluvat koti- tai matkavakuutuksen piiriin, jolloin voit hakea niihin korvauksia vakuutusyhtiöltäsi. Korjauttaessasi puhelimesi saat kuitin, jonka avulla voit hakea korvausta. Teen lisäksi kustannusarvioita, joita jotkut vakuutusyhtiöt vaativat. Kustannusarvion hinta on 24,99€. Jos asiakas korjauttaa puhelimen 2kk kuluessa kustannusarvion laatimisesta, kustannusarvio hyvitetään.
-
Miksi en korjaisi puhelinta itse?Nykyajan puhelimet ovat suhteellisen monimutkaisia kokonaisuuksia herkillä komponenteilla. Osa näistä on jopa sillä tavoin yhdistetty puhelimen piirilevyyn, että ainoastaan valmistaja pystyy epäonnistuneen korjauksen myötä yhdistämään uuden osan puhelimeen (esim. Face ID ja Touch ID). Varminta on jättää korjaukset ammattilaisen käsiin. Varaosien laadusta on myös vaikea varmistua, jos ei ole varma niiden alkuperästä.
-
Käytätkö alkuperäisosia?Käytän sekä tarvike- että alkuperäisosia. Esimerkiksi Samsung -korjauksista valtaosa tehdään alkuperäisosilla. Tarvikeosia käytettäessä valitsen vain parhaimmat, alkuperäistä laatua vastaavat tarvikeosat. Voit kysyä osien alkuperästä korjaustasi koskien, jos se askarruttaa sinua. Joskus on myös mahdollista saada alkuperäisosa lisähintaa vastaan, vaikka normaalisti käyttäisin tarvikeosaa.
bottom of page